« Tagasi

5 nippi, kuidas tagada reklaamikampaania edu

Teen kokkuvõtte ühest hiljutisest Turundustunni podcasti episoodist, kus käsitlesime aastal 2015 toimunud Maks ja Mooritsa hakkliha kampaaniat. Tegemist on minu jaoks peaaegu, et musternäidisega kampaania korraldamises. Olen nõus, et kõiki reklaamikampaaniaid ei ole võimalik niivõrd põhjalikult ette valmistada. Samas on hea vaadata sellist keissi, mida aluseks võtta võimalike turundusaktsioonide korraldamisel.

Episoodi saab kuulata siit

1. Sihtgrupi uuring

Reklaamikampaania peab töötama mitte ainult sõnumina, vaid ka sisuliselt. Seetõttu peab igal kampaanias osaleval tootel või teenusel olema eelis teiste samasuguste ees. Sageli on raske eristuvust pastakast välja imeda ja juurde mõtelda, seetõttu tuleb korraldada uuring sihtgrupi seas, et teada saada kõik võimalikud eelistused ja ootused. Siinpuhul leiti kaks sõnumit - eestimaisus ja pakendi kaal.

2. Toote välimus

Pakend, mis äravahetamiseni sarnaneb konkurentide omadele, on raskesti eristatav. See omakorda tekitab olukorra, kus kampaania tulemused tõstavad ka konkurendi toodete müüki, kuna tarbijale ei jäänud meelde, mida ta pidi ostma. Pakendi disain peab olema kindlalt eristatav ja esindama ettevõtte brändi. Maks ja Moorits hakkliha pakendi puhul töötati välja spetsiaalsed värvilahendused erineva kooslusega hakklihade jaoks.

3. Toote argumendid

Võiks ju mõtelda, et hakkliha puhul ei ole piisavalt jõulisi argumente, kuid igas turusituatsioonis on alati midagi, mida esile tuua. Maks ja Moorits taotles oma hakklihale pääsukese märgistust. See tähendab omakorda eestimaist kvaliteettoodet. Loomulikult tuleb iseloomulik märgistus taotleda enne kampaania toimumist. Kuna sellel hetkel ei olnud konkurendid välja toonud hakkliha eestimaist päritolu, siis sai sellest argumendist kampaania peamine sõnum.

4. Reklaamilahenduse sihipärasus

Reklaamikampaaniat luues, on alati väga palju võimalusi. Erinevad sõnumid koos erinevate visuaalidega esindavad kõik teatud nägemust ning hoiakuid. Tähtis on kampaania sihipärasus ning lahenduse selgus. Toore hakkliha näitamine välimeedias või teles ei pruugi tuua Kuldmuna auhinda, kuid antud juhul täitis väga täpselt kampaania eesmärki. Toiduainete puhul on oluline näidata pakendit, sest see on pea ainus ühendav lüli näiteks välimeedia ja poeriiuli vahel.

5. Kampaania "lained"

Hea kampaania käib ikka mitme lainena. Siinpuhul kasutatid kahte lainet, mis mahtusid ühte aastasse. Ühe lainega kampaania puhul ei pruugi sõnum kinnistuda ja jääb lihtsalt paljude teiste sarnaste kampaaniate varju. Teine ja kolmas laine on sageli need, kus müügid reaalselt tõusevad. Siin räägin endale vastu, kuna Maks ja Mooritsa kampaania puhul tõusid müügid juba esimese kampaanialaine ajal.

uku.nurk@opime.ee |  +37253496583