Sageli kohtan hoiakut, et reklaam on täielik rämps. Osaliselt on see ka õige. Siin postituses käsitlen seda, miks peetakse raadioreklaami rämpsuks ja kuidas seda parandada.
Miks tekib selline hoiak? Põhjus on formaalsuses, mida reklaamimaailmas leiab väga palju. Oluline on reklaami tegemise ja raadios laskmise hind, ajad ja muu pole tähtis. See, millist sõnumit reklaam kannab, või kes selle sisse loeb, on lihtsalt tehniline seik.
Formaalne hoiak kumab läbi nii kohmakates pealelugejate häältes, sõnumi ülesehituses ja taustahäältes. Iga reklaam on justkui formaalsuse deklaratsioon. Justkui taaskordne tõestus faktile, et reklaam on mõttetu tapeet.
Isegi paljudel näitlejatel, kes palgatakse reklaamiklippe sisse lugema on tekkinud kas raadiomaneer või siis suhtumine, mis kokkuvõttes alavääristab mitte reklaami, aga näitlejat ennast. Suhtumine, et reklaam on midagi nii tühist ja mõttetut - kostab läbi raadio eetri. Minul isiklikult on piinlik. Kas teil ei ole?
Justnimelt - samastuda kõikide teiste reklaamidega. Iga hinna eest samastumine loob täiesti lootusetu pretsedendi, kus justkui reklaam peabki olema odav rämps. Justkui kardetakse luua natukenegi teistsuguseid raadioreklaame, kuna see tundub nii veider ja jube, ning toob kaasa idioodiks tembeldamise. Kui sa hindad oma sõnumit, oma ettevõtet, oma brändi, siis pööra tähelepanu ka sisselugejate häältele, samamoodi ka taustamuusikale ja raadioklipi ülesehitusele.
Mis ma siin ikka targutan. Maailm ei ole hukkas, lihtsalt muutes õige pisut oma hoiakut, võib sinu raadioreklaam muuta maailma. Kasvõi natukene. Enam ei ole tegu rämpsu ega tapeediga.
Ei - sina ei pea hakkama raadioreklaame tegema, aga sa saad lihtsalt käia läbi mõned põhitõed, mis aitavad sul tõsta oma ettevõtte müüke läbi originaalse ja eristuva sõnumi. Raadioreklaam on mandumise ja hääbumise teel juba mõnda aega. Selle foonil saab sinu tellitud reklaam särada ja olla teenäitajaks, tuues samaaegselt rohkem tähelepanu, päringuid, klikke ja kokkuvõttes ka oste.
Sellel veebikursusel selgitan põhjalikult, kuidas tuleb raadioklippi teha, mida silmas pidada ja kuidas luua eesmärgipärast sõnumit. Muidugi tuleb esmalt sinna ka jõuda, seetõttu algab kursus hoopis bränditeemalistest loengutest, kus räägin brändiväärtuste väljendamisest reklaamides.
See on minu podcasti: Turundustund episood, kus räägime juttu Alex Smirnoviga, arutades raadioklipi loomise detaile.
[zoomsounds_player artistname="Turundustund" songname="Suur raadioklipp" type="detect" source="https://api.podcache.net/episodes/6bf6bf94-cf2f-4764-9f6b-0cf15461b647/stream.mp3" config="default-settings-for-zoomsounds" autoplay="off" loop="off" open_in_ultibox="off" enable_likes="off" enable_views="off" enable_rates="off" play_in_footer_player="default" enable_download_button="off" download_custom_link_enable="off"]