« Tagasi

Selleks korraks jälle TLU loovkirjutamise loengusari läbi

Kohe kahju, et läbi sai! Loengu alguses on näod võõrad ja tudengite loengutööd pisut kohmakad. Mida aeg edasi, seda paremaks läheb. Viimases loengus tundub, et kõik loengus kirjutatud õppetööd on juba täitsa tasemel. Loomulikult ei asenda minu loengud päris reklaamitööd, aga liigume sammukese täiusele lähemale.

Reklaamikirjutamise ülevaade

Loengusarja eesmärk on anda ülevaade reklaamitekstide kirjutamisest kõikidesse enamlevinud formaatidesse. Samuti pööran suurt tähelepanu taustainfo käsitlemisele ja brändist kinni pidamisele. Reklaamitekstide kirjutamine ei ole lihtsalt mingi lause kirja panemine, vaid reklaamisõnumi sobitamine väga keerulisse mustrisse sedasi, et ta oleks terav, mitte tömp. Tänane reklaamimaastik on kahjuks endiselt täis formaalseid ja mittetöötavaid sõnumeid, mis on teoks saanud tänu inimestele, kes ei mõtle, mida nad teevad.

Kolmeosaline loeng

Iga loeng koosneb kolmest osast: teooria, loengutöö kirjutamine ja kriitika. Seega üritan igas loengus taasluua reklaamiagentuuri tööd, kus tekstikirjutaja on oma tekstid saatnud ülevaatamiseks ja minul tuleb anda neile tagasisidet. Muidugi on 20 - 30 le tudengile tagasiside andmine ka omamoodi vaevaline, kuid üldiselt saavad kõik soovijad on küsimustele vastused ja kõik mõttealgatused ülevaadatud. Arengut tõestavad ka tudengite tekstid, mis muutuvad loengust loengusse pisut paremateks ja täpsemateks. Mis kõige olulisem - nad muutuvad teravamateks.

Rekaamipaus

Istun praegusel hetkel, seda postitust kirjutades, köögis ja jälgin elutoas mängivat telekat teise silmaga. Algas reklaamipaus, mis on täis klišeesi täistuubitud ja igavaid reklaame, mida korratakse nõrkemiseni. Kusjuures praegune reklaamipaus sisaldab täpselt samu reklaame, mis eelmine. See omakorda tähendab seda, et labaste ja kesiselt väljendatud reklaamide näitamise peale kulutatakse ühelt poolt meeletult raha ja teiselt poolt peletatakse sihtgruppi reklaamidest eemale.

Tulevik

On üks asi, mida mina saan muuta: see on tuleviku reklaamid. Mõned minu loengutes käinud tudengitest on juba ettevõtjad, teised töötavad reklaamiosakondades ja kolmandad praktiseerivad reklaamiagentuurides. Loodan, et nende andekate noorte inimeste käe all valmivad kunagi reklaamid, mis on ühtlasi südamlikud ja samas ka täpsed. Reklaamid, mis ei pakata enam formaalsetest klišeedest ega tömpidest lähenemistest.

 

 

 

 

uku.nurk@opime.ee |  +37253496583