« Tagasi

Teleklipp ja idee

Salvestasin Kaimar Kukega episoodi sellest, kuidas valmib teleklipp. Siin postituses toon välja mõned olulisemad punktid, mis mulle meelde jäid.

Episoodi koduleht koos vajalike linkidega on siin:
https://uhhuu.ee/podcast/teleklipi-valmimine-kaimar-kukk-caviar-films/

Kuula Turundustunni episoodi:

Ma usun, et kui saja aasta pärast räägitakse loengust televisiooni ajaloost, siis kindlasti ei jää märkimata uus formaat - teleklipp. Tänased meedia- ja  reklaamiinimesed ennustavad sellele formaadile küll igavest kadu, kuid mina ei usu, et säärane suur verstapost ajaloo käigus kusasgile kaduma peaks. Pigem näeme teleklipi arengutes erinevaid etappe ja aeg-ajalt tõusevad pinnale nii ühed kui teised voolud. Põhiline jääb ikka alles - korraliku süžeega lühilugu, mis tõstab esile toodet või teenust.

Etappidest rääkides, siis tänases Eesti reklaamiplokis võidutseb suure enamusega lihtne pakkumisklipp või tootetutvustus. Võiks ju arvata, et see on omamoodi aja märk ja reklaamiklipid ei tõuse enam kunagi säärasele kõrgusele, kui 2000 ndate alguses. Vaadates reklaamiplokki, saab selgeks, et visuaalne tase on nii Eesti kui ka välismaistel klippidel väga hea. Puudu on just lugu. Seega: soovid erineda, räägi lugu.

See reklaamiplokk on salvestatud TV3 Play kanalist ja võib olla ei ole ta just kõige ülevaatlikum.

Turundustunni podcasti episoodis rääkisime Kaimar Kukega teleklipi tootmise erinevatest tahkudest, kuid kõlama jäi paar seika. Toon nad siin välja, kui väga olulised pidepunktid reklaamiklippide loomisel.

1. Jää brändile ustavaks.

Siin all mõtlen peale brändi ka kogu maailma, mis brändi juurde kuulub. Sihtgruppi, hoiakuid, brändihäält ja ka esteetikat. Bränd on keeruline väärtusmaailm ja kõige kurioossem lugu tema puhul on järgmine: eksimine ei too kaasa midagi kohutavat. Klipi vaatajad saavad ikka oma müügisõnumi kätte. Bränd on kui intellektuaalne väärtus, mida tuleb ehitada tükk-tüki haaval ja loobudes brändimaailmast sa lihtsalt ehitad ühe võimsa struktuuri asemel tema kõrvale teise ja siis kolmanda ja siis neljanda. Kokkuvõttes kaotab brändivaba reklaam äratuntavat joont, mida ei ole võimalik lihtsalt sõrmenipsuga taastada.

2. Mahuta idee eelarvesse

Nii suurema, kui ka väiksema eelarvega teleklipp saab olla ühtviisi kõnekas ja meeldejääv. Ma ei lasku ohtlikesse manipulatsioonidesse, et miks siis üldse teha suurema eelarvega klippe ja kui väike on siis väike eelarve. Iga eelarve tähendab tingimusi, mis peavad olema täidetud. Küsimus on selles, kuidas etteantud eelarve võimalikult tõhusalt ära kasutada. Ma olen maininud eelarvet, kui piirangut, aga nüüd arvan, et see lähenemine on vale. Eelarve on lihtsalt üks muutuja selles võrrandis.

3. Loo eristuv idee

See on tänasel päeval kõige valusam koht. Nagu te siin üleval olevast reklaamiplokist näete, siis iga klipp on justkui tükike millestki, mida me juba eelnevalt näinud oleme. Justkui mõne vana laulu uus töötlus. Reklaam peabki toetuma juba olemasolevatele võtetele, kuid samas on reklaami ülesanne ka olla meeldejääv. Jõuline ja eristuv idee seisnebki olemasolevate vahendite kasutamist sellisel moel, et tekiks eristuv lugu, mille keskmes on toode või teenus.

Teleklipp on endiselt ka üks odavamaid reklaamikanaleid. Seda arvutatakse vaatanumbreid ja kogu eelarvet jagades. Siia lõppu jagan veel ühe mõtte: looge eristuvaid ja meeldejäävaid teleklippe selleks, et reklaamiplokki oleks huvitav vaadata.

 

uku.nurk@opime.ee |  +37253496583